Carpati Retro ed. XVIII - 2017


NOTA IMPORTANTA



Toate sporturile cu motor sunt potential periculoase. Este responsabilitate a participantilor a conduce vehiculul cu atentie si in conditii de siguranta in orice moment.

Retromobil Club Romania (RCR), Oficialii si Arbitri Raliului nu pot fi trasi la raspundere pentru orice fel de prejudiciu cauzat de participanti si vehiculele lor, nici de catre terti, indiferent de ce prejudiciu si de ce pierdere poate fi.


2. DESCRIEREA
'RALIUL CARPAŢI RETRO editia 18' este un eveniment organizat de RETROMOBIL CLUB ROMANIA, in perioada 1-3 septembrie 2017 la Cluj-Napoca. Acest raliu se va desfasura in conformitate cu regulamentul evenimentelor istorice ale FIVA si prezentul Regulament Particular.
Clasificarea evenimentului nu se bazeaza pe viteza maxima sau timpii cei mai scurti, ci pe respectarea de catre fiecare echipaj a vitezei medii impuse. Viteza medie la eveniment nu va depasi 50 km/ora pe drumuri nationale si judetene sau 80km/ora pe autostrazi si drumuri inchise circulatiei.

3. OFICIALII RALIULUI
3.1. Oficialii RALIUL CARPAŢI RETRO 2017 sunt:
Presedinte: Dan- Sorin Popescu (Cluj-Napoca)
Directorul Raliului: Georgios Ladopoulos (Bucuresti)
Control Tehnic: serban Enache (Bucuresti)
Secretariat/Rezultate: Levente Dudi (Brasov)

4. TRASEUL RALIULUI
4.1. Etapele insumate ale RALIULUI CARPAŢI RETRO 2017 masoara aproximativ 350 km.
4.2. Toate punctele de control si timpii ideali sunt indicate in Road Book si pe Foaia de Parcurs. Toate distantele sunt masurate in kilometri.
4.3. Road Book-ul va fi transmis tuturor echipajelor in timpul Controlului Tehnic.

5.VEHICULE ELIGIBILE
5.1. Vehiculele participante la competitie trebuie sa fie in stare tehnica perfecta, sa posede ITP si RCA , sa fie prezentate la start curate si in conditii de siguranta.
5.2. Functie de anul de fabricatie prevazut de clasele F.I.V.A. prezentate in cele ce urmeaza, masinile istorice participante se vor incadra in categorii corespunzatoare:
Cat. A (Ancester) – fabricat pana la 31 decembrie 1904
Cat. B (Veteran) - fabricat intre 1 ianuarie 1905 si 31 decembrie 1918
Cat. C (Vintage) - fabricat intre 1 ianuarie 1919 si 31 decembrie 1930
Cat. D (Post Vintage) - fabricat intre 1 ianuarie 1931 si 31 decembrie 1945
Cat. E (Post War) - fabricat intre 1 ianuarie 1946 si 31 decembrie 1960
Cat. F - fabricat intre 1 ianuarie 1961 si 31 decembrie 1970
Cat. G – fabricat intre 1 ianuarie 1971 si 31 dec 1980
Cat. H-fabricat intre 1 ianuarie 1981 si limita de 30 de ani vechime

6. PARTICIPANŢII ELIGIBILI
6.1. Cererile de participare sunt evaluate de catre Comitetul de Organizare. Pilotul trebuie sa posede permis de conducere valabil pentru categoria din care face parte vehicului pe care-l conduce. Membrii echipajului care nu au permis de conducere valabil nu pot conduce pe parcursul raliului, incalcarea acestei prevederi legale fiind penalizata cu excluderea din competitie.
6.2. Comitetul de Organizare isi rezerva dreptul de a refuza orice cerere de inscriere fara sa explice motivele.
6.3. In vederea inscrierii, organizatorii solicita urmatoarele informatii: date despre vehicului inscris (marca, modelul, anul de fabricatie), date despre echipaj (nume/prenume, pilot/co-pilot, alti membri).
6.4. Doritorii pot opta pentru participare in regim de raliu de regularitate (52 echipaje, in ordinea stricta a inscrierii) sau in regim de raid (traseu identic, dar necronometrat), in ambele situatii taxa perceputa fiind aceeasi.
6.5. Taxa de participare este:
300 LEI pentru fiecare masina participanta la raliul de regularitate (in aceasta taxa sunt incluse: costul unei nopti de cazare la Univers T, micul dejun, cele 3 mese colegiale si materialele necesare in traseu pentru cele 2 persoane din echipaj, respectiv pilot/co-pilot).
Taxa nu cuprinde costul celei de-a doua nopti de cazare, cost care va fi suportat de catre fiecare participant, acesta fiind de aproximativ 85 LEI/persoana la Univers T, cu mic dejun inclus (cuantum redus fata de pretul standard/persoana la acest loc de cazare oferit de catre organizatori).
200 LEI pentru fiecare masina al carei echipaj nu doreste cazare (ex. echipajele clujene), taxa avand incluse toate serviciile mentionate anterior, cu exceptia costului cazarii din noaptea 1 spre 2 septembrie 2017.
Persoanelor adulte care se afla in masini, cu exceptia pilotului si copilotului, nu li se poate garanta cazarea la Univers T, prioritari la cazarea in aceasta locatie fiind membrii echipajului. Numarul camerelor rezervate este limitat de solicitari masive de cazare in Cluj, datorita desfasurarii Campionatului European de Baschet exact in aceasta perioada.
Copiii sub 15 ani pot participa gratuit la acest eveniment.

7. RECLAMA
7.1. Concurentii trebuie sa afiseze pe masinile lor materiale publicitare inmanate de catre organizatori. Nu este permisa afisarea de reclame ale unor firme concurente cu partenerii oficiali ai asociatiei/raliului, cu caracter politic, religios sau obscen.

8. ECHIPAMENT PARTICIPANTI
8.1. Nu exista nicio limitare pentru tinutele echipajelor, cu exceptia festivitatii de premiere unde participantii trebuie sa aiba o tinuta de gala/eleganta.

9.REGULI GENERALE
9.1. ETAPE
9.1.1. Startul Etapelor se da din minut in minut conform Listei de Start afisata de catre organizatori.
9.1.2. Este interzisa prezentarea la start a concurentilor inaintea timpului lor de start stabilit prin Lista de Start. Intrarea la start in avans si blocarea concurentului care are start la ora respectiva se penalizeaza cu 150 de puncte.
9.1.3. Ratarea startului pentru orice motiv se penalizeaza cu 150 de puncte. Concurentii care au ratat startul uneieEtape se pot prezenta la startul urmatoarei etape si vor porni conform Listei de Start.
9.1.4. Etapa se deschide cu 15 minute inaintea orei de start si se inchide cu 15 minute dupa ora stabilita a plecarii ultimei masini.

9.2. CONTROALE ORARE (CO)
9.2.1. Timpul oficial este afisat la Controlul Orar de plecare in etapa.
9.2.2. Arbitrul va marca ora de plecare/sosire pe Foaia de Parcurs sub semnatura sa. Nimic altceva nu trebuie sa fie scris pe Foaia de Parcurs decat in spatiul rezervat concurentilor. Orice modificare adusa de catre echipaj pe Foaia de Parcurs va fi penalizata cu 100 de puncte.
9.2.3. Vehiculele nu pot intra in zona de control orar inainte de timpul lor ideal, in afara de situatia in care este permisa sosirea in avans. Orice diferenta intre timpul ideal si timpul realizat va fi penalizata cu 60 puncte pentru fiecare minut de avans sau intarziere.
9.2.4. Intarzierea maxima la oricare control in timp este de 15 minute.
9.2.5. Ratarea unui punct de CO va fi penalizata cu 150 de puncte.
9.2.6. Punctul de CO se deschide cu 15 minute inaintea orei calculate pentru sosirea primei masini si se inchide cu 15 minute dupa ora stabilita (conform timpului ideal) pentru sosirea ultimei masini.

9.3. TESTE DE REGULARITATE (TR)
9.3.1. Testele de Regularitate (TR) sunt efectuate ca parte din cursul normal al Raliului. Ca si in restul concursului, echipele trebuie sa adapteze viteza lor in conformitate cu indicatiile rutiere. Daca pe parcursul unui TR se gaseste un indicator rutier cu viteza mai mica decat cea impusa in RT, atunci echipajul trebuie sa urmareasca viteza indicata legal. Daca in continuare exista semn rutier de anulare a limitelor, viteza de TR revine la cea impusa de catre organizator.
9.3.2. Finisul TR este marcat de un panou de culoare rosie. La o distanta de aproximativ 50m inainte de finalizarea TR se gaseste un panou de culoare galbena. Este interzisa oprirea intre cele doua panouri. Eventuala oprire se va penaliza cu 100 puncte.
9.3.3. Tipuri de start a TR va fi start pre-calculat (pre-timing start) sau Standing Start (cu Arbitru).
9.3.4. TR vor fi cronometrate la zecime de secunda. Fiecare zecime de secunda abatere de la timpul ideal va fi penalizata cu 0,1 punct, penalizarea maxima fiind de 150 de puncte.
9.3.5. Ratarea unui Test de Regularitate se penalizeaza cu 150 de puncte.

9.4. CONTROL DE TRECERE (CT)
9.4.1. Pe parcursul Raliului, pot fi punctele de Control de Trecere. In aceste puncte, participantii sunt obligati sa se opreasca, iar arbitrii vor aplica pe Foaia de Parcurs o stampila la trecerea lor. Lipsa unei stampile de CT se penalizeaza cu 20 de puncte.
9.4.2. Punctul de CT se deschide cu 15 minute inaintea timpului calculat pentru trecerea primei masini si se inchide cu 15 dupa timpul calculat pentru trecerea ultimei masini.

10. ECHIPAJELE
10.1. Echipajele sunt formate dintr-un pilot si un co-pilot si pot avea un total de maxim 5 membri, dar nu mai mult decat numarul de locuri inscrise in talonul vehiculului. Intreaga responsabilitate apartine pilotului.
10.2. In cadrul Raliului Carpati Retro editia a 18-a, septembrie 2017 se pot inscrie echipe. Fiecare echipa poate fi alcatuita de 3-5 echipaje, iar in clasamentul echipelor vor puncta cele 3 echipaje din echipa care au cele mai putine puncte de penalizare. Pentru inscrierea echipei, organizatorul percepe o taxa de 100 LEI.

11.CONTESTAŢII
11.1. Toate contestatiile trebuie depuse in scris si predate cel mai tarziu cu 15 minute dupa anuntarea rezultatelor la Directorul Raliului.
11.2. Contestatiile vor fi analizate de Directorul Raliului si Arbitri, iar decizia lor este definitiva.

12. PREMII
12.1. Premiile sunt prezentate mai jos:
- CLASIFICARE GENERALa - locurile 1, 2, 3
- CLASIFICARE CLASE FIVA (A-H) - locurile 1, 2, 3
- CLASIFICARE ECHIPE - locurile 1, 2, 3
- TROFEUL DACIA- locurile 1, 2, 3
- Premiul pentru cea mai veche masina
- Premiul pentru masina care a parcurs cea mai mare distanta
- Premiul pentru cel mai tanar copilot
- Premiul pentru primul echipaj feminin

13. REZUMAT DE PENALIZARI
1. Ratare start Etapa la minutul impus: 150 puncte
2. Intrare in Startul Etapei inaintea minutului impus si/sau blocarea concurentului care are start in minutul respectiv: 150 puncte
3. Intarziere sau avans la Control Orar (CO): 10 puncte pe minut, maximum 150 puncte
4. Intarziere sau avans la Teste de Regularitate (TR): 1 punct per secunda, maximum 150 puncte
5. Lipsa stampilei de la Control de Trecere (CT): 20 de puncte
6. Modificari pe foaia de parcurs: 100 puncte
7. Oprire pe parcursul unui Test de Regularitate (TR): 100 puncte
8. Ratare Test de Regularitate (TR): 150 puncte

14. INSCRIERI sI INFORMAŢII
Dan-Sorin Popescu – tel. 0744 573 383, email dsorpop@yahoo.com


Va asteptam cu drag la Cluj-Napoca!
Mult succes echipajelor participante!