La început a fost un vis, care a devenit realitate - partea 1

 

2014-08-20


Câteva cuvinte despre mine:

Mâ numesc Weisz Toma, din Baia Mare, am 65 de ani.
Sunt pensionar din 2010, limita de vârstă.
In civilie: am absolvit o Facultate Tehnica, secţia Electromecanică.
Sunt: Membru Fondator si Cenzor Kafer Club Baia Mare.
Infectat cu VW Kafer (broscuţe), din 1965,” dragoste la prima vedere”


Atunci am stat şi văzut prima broscuţă- începutul visurilor mele, care a devenit cu timpul o realitate.
Încerc să dezvolt povestea mea astfel încăt oricine ar citi-o, să poată înţelege evenimentele, şi implicaţiile lor. Cu cele prezentate sper să generez emoţii şi sentimente faţă de aceste maşini vechi, precum şi o dragoste profundă faţă de ele.
Sunt multe lucruri în viaţa unui om care merita prezentate, mă refer de care te leagă sentimente adevărate, profunde şi î-ţi umple inima, fără să dai seama devine o parte din tine, un „hoby” pe veci. Fiecare dintre noi aşează acest sentiment pe primul plan, cu sau alături de familie.
În aceste rănduri mă rezum la evenimentele deosebite, care au fost ”pietre de hotar”, pentru mine, ca izvor de inspiraţie- de energie, în paşii următori.
Doresc să vă stimulez interesul faţă de maşini vechi de orice marcă, să vă întroduc în tainele necunoscute, în care să găsiţi o satisfacţie totală. Noi vorbim din experienţa noastră de 10 ani, referitor ce înseamnă viaţa de club, activităţiile unui grup cu aceaşi idei, care de ce nu în final să vă determine alăturarea către noi.
Da, da bine aţi inţeles, acest hoby este ca un virus, care după ce a întrat in tine, începe să se dezvolte şi te cuprinde în totalitate. Priceperea ce înveţi de la noi, este cum trebuie ţinută acest hoby în carantină şi în folosul tău.
În1965 am urcat prima dată într-o bubruza, a unui prieten şi de atunci visez la ea, ştiam - simţeam că nu mor până nu am şi eu. Un vis ce a devenit realitate in 2003. Ţin minte înainte de a avea, în gănd, am izolat şi am dat îndiferite culori luându-mă după care era la modă. Am aşteptat clipa să fiu posesor a unei buburuze, cu răbdarea unui indian din cărţile lui J.F. Cooper. Dar a meritat aşteptarea.
Pentru că sunt un tip ambiţios şi migălos, după ce am avut maşina am jurat: nu sunt mai prost decât un mecanic auto, deci maşiniile mele să le recondiţionez eu. Am procurat căteva cărţi tehnice de specialitate, am studiat amănunţit şi m-am pus pe treabă. Sunt foarte măndru că am reuşit ca maşinile mele să le recondiţionez integral, atăt partea mecanică căt şi tinichigerie - vopsitorie, după pofta şi visul meu. Fiecare etapă de recondiţionare, am considerat-o terminată in momentul cănd mi-a plăcut ce am facut. Aproape 3 ani, căt a durat recondiţionarea, intram în casă numai pentru dormit şi măncat. Dar nu puteam face asta, dacă nu aveam o soţie iubitoare.....şi de maşini vechi!, şi nu în ultimul rănd înţelegătoare faţă de „noi”.
Mai mare satisfacţie sufletească şi mentală, nu există, decăt atunci cănd mă urc la volanul maşinii, rezultatul transpiraţiei şi muncii. Din acel moment parcă şi timpul se opreşte. Eforturile depuse de-a lungul timpului, sunt răsplătite prin diplomele şi cupele primite cu ocazia întălnirilor naţionale sau internaţionale. Totdeauna î-mi tremura picioarele cănd sunt invitat pe scenă pentru a prelua premiile acordate, sau cănd stau cu un moderator de mass media şi trebuie să vorbesc despre hoby-ul şi clubul meu.
Avantajul maşiniilor istorice sunt că valoric nu scad, (ca maşiniilor noi), ci cresc!! odată cu trecerea aniilor. Sunt printre cei a căror maşini au Atestate Istorice, şi Atestate de Originalitate eliberate de R.C.R.
Fiecare maşină are un istroric de achiziţie.
Cum am dat de ele? Pe bune: „pur întâmplător”. Cănd vezi maşina visurilor, nu stai pe gînduri! faci oferta ta de preţ, negocezi, baţi palma, şi repede cu el în garaj. Pe urmă ai 2-3 nopţi nedormite.


Urmează să vă prezint vehiculele mele şi încep cu un „ansamblu de vehicule”. Ansamblul este conpus din: o buburuză, o remorcă la el şi o machetă de buburuză.
Încep deci prezentarea ansamblului de vehicule:

Buburuza Ovali
Datele tehnice:
-marca : Volkswagen Kafer ( alias Vw- Ovali )
-Varianta :1200 , 1/ 11,
-Motorizaţia : 1189 cmc.-benzină
-Puterea :18 kw/ 3600 rot/min
-Culoarea : Grun olive, (verde-măsline necopt), de fabrică şi de mine ulterior.
-Anul naşterii: 1957 după Cristos
-Dimensiunile roţilor : 155 SR 15, pe lăţime genţi de 4
-Este Atestat Istoric şi are Atestat de Originalitate, eliberat Retromobil Club Romania

Am căţărat înpreună şi nu odată, Transfăgărăşanul, (ţara zăpezii), la cota de peste 2100 m- altitudine.
Am în maşină şi : Aer Condiţionat ( care depinde şi de vreme!! )






Remorcă RX 281 DC

Urmează să vă arăt de ce am folosit cuvântul „ ansamblu de vehicole”. Deci buburuza mea are şi un însoţitor, adică o remorcuţă.

Caracteristicile remorcuţei:

-Categoria : Remorcă 01, ERDE
-Tip : RX 281 DC cu suprastructura deschisa.
-Anul naşterii : 1960
-Greutatea proprie : 50 kg.
-Sarcina max,100 kg.
-Dim. roţi:4.00- 8 C 66 N
-Dim. de gabarit : 1200/770/550
Rulează perfect după masină, de multe ori mă uit în oglindă retro, dacă mai am după maşină, aşa de fin mă urmăreşte. Nu în ultimul rănd arată bezmetic, aşa înpreună.

Juriul internaţional al concursului, cu oameni înportanţi .
Poate recunoaşteţi pe căţva dintre ei.
Este în curtea Castelului Regal din Sinaia, unde am participat la: Concurs de Eleganţă - FIVA.




Machetă VW Ovali
Tot ansamblului susmenţionat aparţine şi o machetă de broscuţă, copie fidelă al celui mare, pe care am vopsit in culoarea originalului.

Macheta are rolul lui la întălniri, pe capota portbagaj. Ce noroc pe mine, de la o întălnire am mers aproximativ 6 km., cănd am observat că nu am luat macheta de pe capotă. Tot un tremurici am fost, am mulţumit Domnului că nu a căzut pe drum.

La deplasări în remorcă dacă e cazul încarc: masă camping, 2 scaune camping, cortul cu saltelele, aragazul camping, bagaje mai mult volumoase decît grele.



 

Sursa: Weisz Toma
Numar de vizite: 2276