Experimentele nereusite de la Dacia: Masini made in Romania

De la coupe-uri cu faruri escamotabile si berline desenate de designeri italieni si pana la van-uri interzise de Partidul Comunist si un model cabriolet,
Dacia a avut si "incercari" mai bizare.


Dacia cu faruri escamotabile - MD87
Prototipul MD87 a fost realizat in anul 1987. Avea motorul dispus central, iar in prima varianta avea faruri simple. Ulterior, conceptul a fost dotat cu faruri escamotabile.

Dacia D33, "italianul" care trebuia sa inlocuiasca Nova
Cu doar doi ani inainte de preluarea de francezii de la Renault, Dacia avea nevoie de un aer nou, mai modern, mai sofisticat. Astfel, in 1997, uzinele de la Mioveni au
platit serviciile designerilor de la Idea Torino.
Asa s-a nascut prototipul D33, colaborarea dintre inginerii romani de la Dacia si designerii de la studioul italian. Conceptul era o berlina compacta, cu 4 usi si cinci locuri.
Masina ar fi trebuit sa aiba un pret maxim de 5.000 de euro si trebuia sa inlocuiasca modelul Nova. Dupa preluarea uzinelor dde la Mioveni de francezii de la Renault, conceptul
nu a mai ajuns in faza de productie, francezii optand pentru un upgrade, SuperNova (2000) si ulterior Solenza (2003).


Dacia Estafette, vanul interzis de comunisti
Doar 842 de exemplare ale acestui van au fost produse la Mioveni. Primul van fabricat la uzinele Dacia s-a numit Estafette si era clona modelului Renault Estafette.
Autoritatile comuniste au scos repede modelul din fabricatie, astfel ca singurele automobile Estafette au fost folosite de membrii Partidului Comunist.

Dacia Convertible
Pe un sasiu de berlina 1310, inginerii de la UAMT Oradea s-au "jucat" si au creat un concept convertible. Sau mai degraba un targa, daca ne uitam la montantul central.
A fost proiectata si omologata pentru a fi produsa intr-o serie limitata la uzina din Oradea. Proiectul a murit dupa ce a fost considerat o investitie care nu era rentabila,
dar si dupa o pozitie nefavorabila a uzinei de la Pitesti.

Dacia Nova Van, bunicul lui Lodgy
A fost unul dintre experimentele care nu a ajuns la un stadiu mai avansat. Totusi, el a prefigurat modelul Lodgy si Dokker si poate fi considerata prima incercare din
epoca "moderna" a Daciei de a construi un van sau monovolum. Dacia Nova Van a putut fi vazuta pe drumurile romanesti. Pacat ca in acele vremuri nu existau telefoane mobile
cu camera foto pentru ca nu exista prea multe fotografii cu acest concept.
Vanul avea lufturi de dimensiuni considerabile la nivelul usilor, aripilor si la alte componente ale caroseriei. Concenptul, bazat pe o caroserie Nova modificata, a fost testat
de uzina de la Mioveni in 1998 pe drumurile din Bucuresti, dar si din intreaga tara, avand numere de inmatriculare de uzina AG 036671 PROBE. Prototipul a fost expus si la o expozitie.

Dacia Solenza Break
Experimentul a constat in montarea unui hatchback mai mare, un fel de "minicarlinga". Modelul Solenza nnu a beneficiat niciodata de o varianta break, in productia de serie.

Foto: automobileromanesti.ro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Asteptam sugestiile voastre pentru alte linkuri: aici