- Castle Classic Rally 2017
- Inscrierile pentru Castel Classic Rally 2017
- Calendarul C.R.R.V.I 2017
- Calendar ClassicCarClub.ro 2017
- Parada Vehiculelor Istorice Tirgu Mures 2016
- Curs pentru piloti si copiloti pentru raliuri de regularitate
- Raliul Memorial Giurgiu 1904
- Klausenburg Retro Racing 2016
- Castigatorii Castel Rally: toti participantii
- Retroparada primaverii 2015 - Targu Mures, Miercurea Ciuc
- Fertan Romania
- Retrospectiva 2018
- Retrospectiva 2017
- Brasov Classic Rally 2015
- ClassicCarClub.ro si CERN
Stiri
Evenimente
Articole
Micro-expozitia - AUTO 1900
Marcand implinirea celor 552 de ani ai Capitalei, Muzeul National de Istorie a Romaniei isi intampina vizitatorii timp de patru luni cu o expozitie deosebita, in care isi gasesc locul cateva obiecte speciale. Este vorba de patru automobile datand de la inceputul secolului al XX-lea, aduse de la mai multe institutii muzeale din tara: Muzeul National Tehnic "Dimitrie Leonida", Muzeul de Istorie din Galati si Muzeul Mixt din Tecuci.
Cel mai "batran" dintre aceste exponate este un automobil De Dion Bouton, datand din anul 1898, din colectia Muzeului de Istorie din Galati. Automobilul este derivat din triciclul aparut in anul 1894, avand o caroserie neacoperita, din lemn de frasin. Desi seamana mai mult cu o trasura, are trei viteze pentru mersul inainte si una pentru mersul inapoi. Sistemul de lumini este compus din doua faruri cu flacara, alimentate cu acetilena de la un generator.
Un alt exponat deosebit este automobilul Oldsmobile Curved Dash din 1901 (colectia Muzeului National Tehnic), care atingea 30 km/h.
Cel mai incarcat de istorie este modelul FN Herstal, produs de fabrica de armament cu acelasi nume din Liege (Belgia), primul automobil inmatriculat in Bucuresti. Au fost produse 47 astfel de masini, in anul 1900, din care cea cu nr. 40 a ajuns in Capitala Romaniei. Proprietarul automobilului, aflat astazi in colectia MNIR, a fost George Bazil Assan, inginer si explorator, primul roman care a ajuns in regiunile arctice si primul roman care a facut o calatorie in jurul lumii. in legatura cu inmatricularea automobilului sau exista o poveste cu iz de anecdota: printul George Valentin Bibescu ar fi dorit ca el sa primeasca nr. 1 insa acesta fiind deja "adjudecat", Prefectura Politiei Capitalei a gasit o solutie de compromis, astfel ca automobilul lui Bibescu a primit numarul... 0!
O adevarata bijuterie pe patru roti este automobilul EGO, produs in Germania in anul 1924 (colectia Muzeului Mixt Tecuci). Din acest model de cabriolet au fost produse doar sapte exemplare, din care doua au ajuns in Romania. Unul dintre ele a fost proprietatea colonelului Gheorghe Petrascu, care l-a donat muzeului. S-ar parea ca automobilul expus la MNIR este singurul "supravietuitor" existent pe plan mondial!
Expozitia este completata de o serie de obiecte din domeniul auto (casca si ochelari de sofer de curse, carnet de sofer din perioada interbelica) si de o serie de informatii referitoare atat la partea tehnica a exponatelor cat si la istoria lor dar si a automobilismului romanesc si nu numai.
Expozitia este deschisa pana la sfarsitul anului 2011, putand fi vizitata de miercuri pana duminica intre orele 10.00 - 18.00 pana in ultima sambata a lunii octombrie cand se trece la programul de iarna, muzeul fiind deschis intre orele 9.00 - 17.00.
Multumim partenerilor nostri care sustin aceasta expozitie - Asigura (www.asigura.ro), Dacia Grup Renault si Auto Cobalcescu.
___________________________________________________________________________
Pentru informatii suplimentare va rugam contactati:
MUZEUL NAtIONAL DE ISTORIE A ROMaNIEI
Sectia Educatie, Relatii Publice, Marketing si Organizare Expozitii
Tel./fax. 021 - 311.33.56; Tel. 021 - 315.82.07 / int. 1008, 1015;