Prima masina inmatriculata in Bucuresti

 

2012-09-01

Prima masina inmatriculata in Bucuresti

Automobilul FN Herstal, primul automobil inmatriculat in Capitala,. Fabricat la Liege (Belgia), in anul 1900, masina face parte dintr-o serie de 47 de automobile produse de constructor, la Bucuresti ajungand cea cu nr. 40. Motorul este pus in functiune prin actionarea unei manivele. Automobilul a apartinut lui Bazil G. Assan, primul roman care a explorat regiunile arctice si primul roman care a facut o calatorie in jurul lumii. Pentru ca printul George Valentin Bibescu dorea ca automobilul lui sa fie primul inmatriculat, dar vehiculul lui Assan primise deja nr. 1, Prefectura Capitalei a gasit o solutie de compromis, inregistrand autoturismul printului cu numarul 0. „Este facuta la o fabrica de armament din Belgia, care a scos si cateva masini. Sunt cateva modele in toata lumea, singura la noi in tara. Masina poste rula cu 30 km/h". Pentru a putea circula noaptea, automobilul este dotat cu doua felinare cu petrol.


De Dion Bouton, din anul 1898
Masina De Dion Bouton, din anul 1898, din Muzeul de Istorie, Galati. Automobilul este de fabricatie franceza, firma care a produs-o era la un moment dat cea mai mare firma producatoare de masini din lume. Nu se stie provenienta exacta a acestei masini, se pare ca unul din edilii orasului ar fi donat-o, in colectia muzeului intrand in anii 50. „Este o masina destul de rara, sunt cateva zeci de masini in lume de acest gen si este foarte valoroasa. Masina merge cu 30 km/h si seamana mai mult cu o trasura, o trasura cu motor, care are patru locuri. Nu are volan, are o mansa",. Automobilul are tot ce trebuie pe maneta: acceleratie, ambreiaj si directie si de asemenea pornea la manivela. Masina este in totalitate din lemn.

Oldsmobile Curved Dash (1901)
Oldsmobile Curved Dash (1901) este una din primele masini americane de la Muzeul National Tehnic "Dimitrie Leonida". Are un un motor monocilindric, orizontal, care dezvolta o putere de 4cp, viteza maxima fiind de 30 km/h. Masina are doua viteze inainte si una inapoi. Transmisia se facea pe lant, ca la bicicleta.. Masina cantareste 270 de kg


EGO, produs in Germania, in anul 1924„O masina foarte rara"
Automobilul EGO, produs in Germania, in anul 1924, este un model decapotabil, tip cabriolet, cu patru locuri. in acel an, au fost facute doar sapte masini in toata lumea, la noi ajungand doua. Masina a apartinut colonelui Gheorghe Petrascu, cel care a si donat-o Muzeului Mixt din Tecuci. Interiorul este din piele. „Este o masina foarte rara, din cate se stie ar fi cam singura din lume. Este o sansa sa o vezi acum. Este o mica vedeta, a aparut in ultimul film al lui Nae Caranfil: „Restul e tacere", conditia fiind ca dupa filmari masina sa intre in reconditionare. Cand a fost facuta restaurarea s-au cautat piese inclusiv in Japonia, costurile ridicandu-se la aproximativ 15.000 de euro".


Din istoria automobilelor
"La scurt timp dupa aparitia masinii cu abur a fost inventat si primul automobil. Un precursor al automobilului poate fi considerat vehiculul autopropulsat construit de inginerul francez Nicolas-Joseph Cugnot, in 1796, destinat remorcarii pieselor grele de artilerie. Era de fapt o masinarie din lemn cu trei roti, motor cu aburi in doi cilindri, ce dezvolta o viteza maxima de 9,5 km/h.
Dupa aproape un veac, in 1875, Siegfried Marcus realizeaza primul autovehicul cu motor in patru timpi si carburator, pentru ca un an mai tarziu, Nikolaus August Otto sa construiasca si sa breveteze primul motor in patru timpi cu supape laterale. O noua etapa in constructia automobilelor incepe in 1892, cand Rudolf Diesel solicita brevetarea motorului cu combustie interna. Cu un randament dublu decat cel al motorului cu abur, motorul Diesel avea ca principiu de functionare autoaprinderea carburantului si aducea si o alta inovatie: pompa de injectie.
Primul automobil cu tractiune electrica a fost construit in 1899 de inginerul belgian Camille Jenatzy. Acesta este primul vehicul ce putea depasi viteza de 100 km/h. Un pas important in evolutia automobilului a fost facuta de Henry Ford, care incepe productia de serie, in 1909, a unui automobil cu motor in patru timpi, ambreiaj si cutie de viteze cu trei trepte. Din acest moment incepe o etapa noua in istoria de automobile, numeroase firme si industriasi contribuind la construirea si perfectionarea automobilelor. Industriasul german Wilhelm Maybach perfectioneaza motorul brevetat de Otto, Karl Benz realizeaza un automobil cu trei roti si motor monociclic orizontal, in timp ce Panhard & Levassor fabrica primul automobil "modern", cu motorul in patru cilindri dispus in fata, ambreiaj si tractiune pe spate. Acesta este de altfel si primul automobil cu volan.
Odata cu trecerea timpului, producatorii de automobile aleg sa se adreseze atat marii mase a populatiei, cat si elitelor, pentru care sunt fabricate vehicule cu caracteristici tehnice superioare si un design mai elaborat. Astfel, Rollls-Royce scoate pe piata, in 1906, un model cu motor in sase cilindri si cu caroserie cu elemente de argint".

Sursa: adevarul.ro
Numar de vizite: 8110